چگونه از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟
نوشته شده توسط : یوسفی

محصول دیجیتال مزایا بسیاری دارد و بسیاری از هزینه ها مثل کاغذ، رفت و آمد مثل پست و غیره را به شدت کاهش داده است. از بلیط سینما بگیرید تا وجود من کارت برای سفر. محصولات دیجیتالی یا کالای مجازی، همواره کمک شایانی به صرفه جویی در منابع مختلف مثل کاغذ انجام داده است. شما دیگر بلیط سینما را بصورت کاغذی دریافت نمی کنید بلکه آن را دیجیتالی دریافت می کنید. دیجیتالی شدن محصولات و موارد وابسته به آن، ایده های بسیاری برای شروع کسب و کار فراهم کرده است. فرض کنید شما آموزش های آنلاین خود را به فروش گذاشته اید. با توجه به استقبال مردم، شما باید یک پشتیبان و یا تیم فروش برای این کار داشته باشید.

محصولات دیجیتالی که کاربردهای بسیاری دارند در بازاریابی و مارکتینگ بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. مبحث مارکتینگ یکی از مباحث عمیقی است که در آن بخش های متنوعی وجود دارد.

 

نقش بازاریابی دیجیتال چیست؟

دنیای دیجیتال امروز به یک غول ارتباطی تبدیل شده که نه تنها نیاز ها را برطرف می کند بلکه نیاز آفرینی هم می کند. شرکت ها با استفاده از تکنیک های بازاریابی دیجیتال چیزی را می فروشند که مشتری به آن نیازی ندارد و با ساخت تصور زندگی با کیفیت تر به همراه یک محصول، می توانند آن را به فروش برسانند.

ترکیب این نیاز های روانشناختی با علم روز بازاریابی، این امکان را فراهم کرده تا بتوان پیام درست را در لحظه درست و در مکان مناسب به دست مخاطب هدف رساند. این یعنی فروش بدون درگیر شدن با مکان های فیزیکی بیشتر و سهولت برای انتخاب مشتری؛ یعنی حداکثر بهره وری.

 

مرحله جستجو

نقش دیجیتال مارکتینگ در این مرحله به چند بخش قابل تقسیم است. اول باید مقالات یا ویدیو مطابق نیاز شما تهیه و منتشر کرده باشد. این بخش کار همان بازاریابی مبتنی بر محتوا است. دوماً وبسایت یا هر نوع بستر دیگری که برای انتشار محتوا در نظر گرفته شده باید سئو (SEO) باشد. به زبان ساده یعنی صفحه یا وبسایت در میان هزاران نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی بگیرد.

 

مرحله مقایسه

وقتی چند فهرست و راهنماها را خواندید حالا وقت مقایسه کردن مدل‌ها است. نام سه مدل پیشنهادی را جستجو می‌‌کنید. در جستجو روی اولین لینک که یک تبلیغ است کلیک می‌کنید. تبلیغات داخل گوگل از سرویس گوگل ادز مدیریت و اجرا می‌شوند. کارشناس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تبلیغات را طوری بهینه‌سازی کند که در میان نتایج جستجو به صورت هدفمند به مشتریان بالقوه نمایش داده شود.

معمولاً در جستجوها به یک نتیجه اکتفا نمی‌کنیم و چندین تب همزمان باز می‌کنیم. وقتی چندین گزینه وجود دارد، جزئیات اهمیت زیادی پیدا می‌کنند. در این مرحله کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید مطمئن شود که اطلاعات موردنیاز کاربر در دسترس هستند و در کل تجربه کاربر رضایت‌بخش باشد.

 

ترغیب به خرید

بعد از کلی تحقیق به یک انتخاب نهایی می‌رسید. قیمت‌ها، گارانتی و لوازم جانبی را هم بررسی می‌کنید و در نهایت تصمیم می‌گیرید از یک فروشگاه نه چندان مشهور خرید کنید.

در مراحل خرید کارها به خوبی پیش می‌رود و پیامکی دریافت می‌کنید که ثبت سفارش را تایید می‌کند.

 

 ابزارهای و مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ

 در تعریف دیجیتال مارکتینگ بیان کردیم که بازاریابی دیجیتال یعنی بازاریابی با استفاده از ابزارهای دیجیتال.

یاد گرفتن مهارت‌های بازاریابی دیجیتال و کارکردن با هر یک از این ابزارها از وظایف یک دیجیتال مارکتر است. تعداد ابزارها برای آموزش آنلاین بازاریابی دیجیتال و اجرای درست آن زیاد است که تعدادی از آن را آورده‌ایم:

بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (SEO)

بازاریابی محتوا

 بازاریابی درونگرا

 بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

 استراتژی محتوا

 تبلیغات کلیکی

ایمیل مارکتینگ

 تولید محتوا

بازاریابی ویروسی

همکاری در فروش

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال

منظور از استراتژی دیجیتال استفاده از یک برنامه منظم برای پیش برد اهداف تبلیغات در رسانه های دیجیتال است. با یک استراتژی خوب شما می توانید بازخورد عالی برای کسب و کار خود بدست آورید.

اما برای اکثر مشتریان این سوال پیش می آید که بازخورد بازاریابی دیجیتال کوتاه مدت است یا بلند مدت؟

در جواب این سوال باید بگویم که بازاریابی دیجیتال برای برندها و کسب و کارهای نوظهور زمان بر است و برای گرفتن اولین بازخوردها به سه ماه کار تبلیغاتی نیاز دارد. برای همین منظور است باید در ساخت پکیج های تبلیغاتی در رسانه های دیجیتال برآورد کار را در بازه های حداقل ۳ ماهه تعیین کرد.

 

 نتیجه‌گیری

یکی از اصلی ‌ترین شیوه‌ های خرید مردم، خرید در فضای آنلاین (مجازی یا الکترونیک) است، فضایی که امروز بیشتر وقتشان را صرف آن می کنند. علم بازاریابی همواره به ارتباط با مخاطبان در بهترین مکان و زمان تاکید دارد پس جایی که مردم بیشتر وقتشان را صرف آن می ‌کنند، بهترین جای ملاقات شما با آنهاست. دیجیتال مارکتینگ به تمام تلاش های بازاریابی و تبلیغات که از مجاری‌ دیجیتال مانند وب ‌سایتها، موتورهای جستجو، رسانه‌ های اجتماعی، ایمیل، برنامه‌ های موبایل و … استفاده می‌ کند، گفته می ‌شود.

منبع:

mailchimp





:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: